Snackspiratie | Simpel & gezond voor na school

Een tijdje geleden plaatste ik een blog met daarin wat inspiratie voor de lunch: lunchspiratie. Ik heb echt ontzettend veel complimentjes en leuke mailtjes gekregen over deze blog en een aantal keer zat er een verzoekje bij. Één van deze verzoekjes was een blog waarin ik wat gezonde en lekkere snacks voor na school kon uitproberen en met jullie kon delen. Dit leek mij heel erg leuk om te doen, dus ik was gelijk opzoek gegaan naar lekkere en (voor mij) nieuwe ideetjes voor snacks en ik heb er drie gevonden en uitgeprobeerd. Benieuwd? Lees snel verder!

Belangrijk: ik probeer natuurlijk om snacks te delen waarvan ik denk dat nog niet veel mensen ze kennen, maar je kan hopelijk begrijpen dat ik niet alle blogs en filmpjes op YouTube door kan zoeken naar personen die deze snacks al hebben gebruikt. Deze snacks zijn allemaal nieuw voor mij.

Cracker gezond.

Deze cracker is denk ik van deze drie snacks mijn favoriet. Voor deze snack heb ik het volgende gebruikt: volkoren crackers (van Wasa), aubergine houmous (van Sabra), cherrytomaatjes en komkommer in reepjes. Eerst smeer je de aubergine houmous op de cracker en vervolgens beleg je de cracker met halve cherrytomaatjes en komkommerreepjes. Ook kan je er nog een beetje peper overheen doen om het iets meer smaak te geven, maar dat kan je natuurlijk helemaal zelf beslissen.

Vroeger vond ik houmous niet zo heel erg lekker, maar in deze combinatie is het echt een feestje voor je mond! (dat klinkt raar, maar je snapt vast wel wat ik bedoel)

Appelsandwich

Deze snack kwam ik tegen in een filmpje van Bethany Mota. Zij gebruikte deze appelsandwich als ontbijt, maar voor mij zou dit iets te weinig zijn. Als snack, aan de andere kant, is deze appelsandwich perfect! Het idee van een appel met pindakaas stond mij eerst wat tegen. Ik kon me eigenlijk niet bedenken dat dit lekker zou kunnen zijn. Allemaal negatieve vooroordelen die nergens voor nodig waren; de snack was heel lekker!

Voor deze snack heb je alleen een appel en een beetje pindakaas nodig. Als eerste gebruik je een appelboor om het klokhuis uit de appel te halen. Vervolgens snijd je de appel in vier schrijfjes. Op twee van de schijfjes smeer je wat pindakaas en vervolgens doe je hier de andere twee schijfjes op en voilá: een appelsandwich!

Kalkoen-komkommerhapjes

Ooit wees een vriendin van mij op deze combinatie, maar ik had het nog nooit geprobeerd. Zonde eigenlijk, want dit was echt heel lekker. Het hapje is heel fris en heeft, ondanks de weinig gebruikte producten, heel veel smaak.

Voor deze snack heb je kalkoen- of kipfilet (ik gebruikte kalkoenfilet) nodig en een komkommer. Je snijdt een paar plakken komkommer af en je neemt een aantal plakken van de kalkoenfilet. De kalkoenfilet snijd je in drie plakjes en deze plakjes leg je op de komkommer zoals je op de foto kan zien. Dan is het hapje al klaar. Ook kan je er nog wat zout of peper op doen, maar dat is geheel na smaak. Dit hapje is simpel, gezond en ontzettend lekker!

Welke snack ga jij zeker proberen?

Vergeet trouwens ook niet om je te abonneren op mijn YouTube-kanaal en om mijn blog te volgen op bloglovin’.

Liefs, Claire

Advertenties

13 gedachtes over “Snackspiratie | Simpel & gezond voor na school

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s